FANDOM

En värdshusvärd är en person som äger, eller iallafall arbetar på ett värdshus. Det är vanligt att resande äventyrare tar in på värdshus för att äta, dricka och sova på längre resor, eller att folk som bor i närheten av värdshuset tar sig dit om kvällarna föra tt festa och träffa vänner. Många värdshusvärdar klarar av att leva ganska gott på de dom tjänar på sina värdshus.

 Värdshusvärdar som SLP:er Redigera

Självklart kan en SL behöva ha en värdshusvär som SLP. Om SL inte vill eller kan skapa en helt ny SLP går det såklart bra att använda värdena nedan för en "typisk värdshusvärd i Chronopia". Värdena kan också användas som inspiration till en egen-skapad värdshusvärd.

Värden för en typisk värdshusvärd

GE/Färdighet

Värde

STY 10
STO 14
FYS 12
SMI 10
INT 12
PSY 11
KAR 12
KP 13
SB 0
Administration 11
Finna dolda ting 10
Hantverk 10
Hoppa 10
Klättra 10
Slagsmål 13
Smyga 7
Upptäcka fara 13
Vapenfärdighet 10
Förflyttning 10

Värdshusvärdar klär sig ofta bekvämt och praktiskt, gärna med någon typ av förkläde eller liknande som hindrar att de smutsar ner sig för mycket i köket. VÄrdshusvärdar bär sällan vapen, men de som har sina värdshus i våldsamma och otrevliga områden har gärna ett kortsvärd eller liknande för att kunna försvara sig själva eller jaga ut otrevliga och ovälkomna gäster.

Slumpartad wiki